Alkohols un tava figūra

Dzert vai nedzert? Tāds ir jautājums… Atteikt sev prieku iedzet pāris glāzes vīna vai alu piektdienā – dažiem tā ir ļoti grūti. Draugi nesapratīs un gribās arī atslābināties pēc garās darba nedēļas. Šķiet, dīvains vārdu salikums, kuram pēc idejas vajadzētu stāvēt kopā vienā teikumā.

Draugi, ja viņi ir īsti – vienmēr cienīs tavu izvēli un nekad nebakstīs tevi ar frāzēm: “Kāpēc tu nedzer? Saslimi?” Lai atslābinātos – ir daudz citu variant, kaut vai tā pati masāža – tā ir daudzreiz labāka tavam organismam nekā pāris glāzes vīna.

Bet gluži tāpat kā konfektes, arī alkohols ir viens no ērtākajiem un vieglākajiem veidiem, kā izveidot sev ilūziju par atpūtu. Bet kā dzert bez kaitējuma figūrai un savai veselībai? Nu ja godīgi, tad nekā. Spirts ir kancerogēns. Ne cukurs, ne čipsi, ne desa – netiek pieskaitīti pie indes veidojošiem vai saturošiem produktiem, bet alkohols ir inde tīrā veidā, kas izraisa onkoloģiska rakstura saslimšanas.

Un protams, plus, bez visiem zināmajiem mīnusiem, par kuriem mūs brīdina Veselības ministrija, dietā mūs īpaši satrauc un ietekmē tā saucamās tukšās kalorijas. Mums tās pavisam nav vajadzīgas, bet ļoti ietekmē mūsu diennakts pieļaujamo kaloriju daudzumu.

Visi dzērieni satur kalorijas! (izņemot ūdeni un ZERO dzērienus). Maz kaloriju alkoholiskie dzērieni (alus, vīns), visticamāk, tiek dzerti daudz lielākos daudzumos.  100 gr alus – 50 kcal, 2 pudeles 0.5l alus = 500 kalorijas.  Viskijs 100 gr – 260 kcal, nu šeit gan gaumes jautājums, bet kopumā var tīri normāli atpūsties.

Un vēl, šampanietī vai kokteiļos, vai principā jebkurš vakars pavadīts kompānija ar alkoholu ievērojami samazina jūsu ikdienas pieļaujamo kaloritātes daudzumu.

Un kas notiek ar uzkodām?

Alkohols kavē CTK (Krebsa cikls: tā ir organisma reakcija starp ienākošajām KCAL un tā sintēzi organismā) un attiecīgi, kavē vielmaiņu metabolismu šūnu līmenī.

Varētu teikt, ka tas pats palēlinātais metabolisms, no kura visi tik ļoti baidās, var palēlināties tikai vien alkohola dēļ, ne viss dēļ vecuma vai hormonu saturošu medikamentu lietošanas.

Sākumā jūsu organisms dedzinās tukšās kalorijas, un tikai pēc tam kalorijas no uzkodām pie alkoholā. Un kas notiek ar visu to, ko jūs ēdiet virs savas diennakts noteiktās kaloritātes normas? Tieši tā, tas viss aiziet uz jūsu gurniem, vēderu, ciskām. Attiecīgi, visas uzkodas (snacks) un salātiņi ar majonēzi aizies tieši tur!

Kas vēl ir slikts alkoholā? Protams kā tā ir apetītes kontroles pazušana. Cilvēkam, kurš tikko sācis sakārtot savu ēšanas režīmu, noraušanās no tā pasēdēšanās kopā ar draugiem maksā daudz.

Daudzi pēc iepriekšējā vakara ballītes mīl no rītiem uzkāpt uz svariem. Protams, tas, kas tiek uz tiem ieraudzīts izraisa milzīgu šoku. Un tad šie cilvēki pieņem lēmumu, ka diētas nav priekš viņiem.

Kopumā, no glāzes sausā sarkanā vīna, kuru jūs izdzersiet savas diennakts kaloriju normas ietvaros neko ļaunu neizdarīs, bet ja jūs tiešām esiet nolēmis nopietni pievērsties sava ķermeņa transformācijai, tad tomēr labāk pirmo laiku būtu atteikties no alkohola.

Labāk 2 mēnešus mērķa pilni doties uz savu nosprausto mērķi, nekā patstāvīgi no tā atkāpties, pēc tam sevi lamājot un sakot: “Diētas nav priekš manis, uz mani tas nestrādā!”.

Praktiski ir pierādīts, ka viens vakars ar alkoholu noved pēc tam pie 2-6 dienu (atkarīgs no tā, cik labi esiet iepriekšējā vakarā pasēdējuši) smaga darba un pūlēm, lai nomestu uzņemot svaru.

Jeb, līdz vakara ballītei Ilzes svars bija 70 kg, pēc ballītes 73 kg. Lai Ilze atgrieztos atpakaļ pie svara 70 kg, viņai vajag stipri pacensties 2-6 dienas.

Šāda svara šūpošanās diezgan stipri demotivēt un jebkura veida diēta vai iesāktais ceļš uz pārmaiņām var beigties diezgan ātri. Jebkurā gadījumā, jebkāda tava darbība novedīs tevi līdz kādam noteiktam rezultātam. Ja šis rezultāts tevi neapmierina – tu dari kaut ko nepareizi.

 

 

Kādas ir tavas attiecības ar alkoholu?