5 svarīgi ieteikumi, kā “nenorauties” tievējot

Kurš no Jums ir saskāries ar situāciju, kad iesāc rītu pareizi, bet līdz vakaram neizturi? Vai esi kādreiz aizdomājies, kādēļ mēs tievējot “noraujamies”, kas ir tas, ko mēs darām nepareizi? Bieži vien mēs mēdzam to saistīt ar mūsu gribas spēku, meklējam attaisnojumus, dažreiz vienkārši atmetam ar roku. Iemesli ir, tie patiesi var būt dažādi, bet bieži vien mēs pieļaujam kļūdas, kuras pastiprina velmi atkāpties no mūsu uzsāktā plāna. Šajā bloga rakstā mēs sniegsim tev praktiskus 5 ieteikumus, kuri Tev palīdzēs noturēties pie Tava izvirzītā mērķa un nenorauties no tievēšanas ceļa jau pirmajās dienās.



1. Uzņem vairāk olbaltumvielas


Olbaltumvielas piepilda muskuļus ar enerģiju, tās ir kā galvenais avots, no kā muskuļi veidojās. 20 grami olbaltumvielu – tā ir norma, lai Tu justu sāta sajūtu. Vidējā olbaltumvielu norma ir 1 grams uz 1 kg svara. Un starp citu, tas nav nemaz tik daudz. Daudzi tievētāji baidās “pārēst olbaltumvielu normu”, bieži tas tiek saistīts ar iespējamām problēmām ar aknām, bet.. der atcerēties alkohola patēriņu ikdienas dzīve, tas aknām var radīt daudz lielākas problēmas. Otrs mīts, es negribu muskuļus, es gribu tikai notievēt. Tā tas nestrādā un nestrādās nekad! Cipars uz svariem ir forši, bet Tev taču noteikti ir svarīgi arī spogulī izskatīties labi, līdz ar to, ir jāstrādā pie tā, lai pārvēstu taukus muskuļu masā. Šie visi vēsturiskie mīti būtu jāmaina un jāskatās uz lietām racionāli. Kā Tu domā, vai tu diennakts laikā uzņem nepieciešamo olbaltumvielu normu? Neuzņemot olbaltumvielas pietiekamā daudzumā, Tu nevari justies paēdusi, pietiekams daudzums palīdzēs uzturēt veselīgu sāta sajūtu un kontroli pār Tavām ēdienreizēm.


2. Uzkodas


Kad izjūti izsalkuma sajūtu starp galvenajām ēdienreizēm, nav ieteicams uzkost bulciņas vai ātros našķus – uzkodai jābūt pareizai ☝️ Turklāt atceries, ka ta sir pilnīgi normāli gribēt uzkost pa vidu dienai. Piemēri uzkodām varētu būt: proteīna batoniņi (vēlams bez pievienota cukura – low sugas, hight fiber), vārīta ola, augļi (zaļie āboli, avenes), dārzeņi. Protams, ja bada sajūta tevi sasniedz esot ceļā, vārītas olas nebūs variants. Ja esi devies izbraucienā, lai cik dīvaini tas neizklausītos, arī kebabs ir labs uzkodas variants, palūdz to ar mazāk mērci, gaļu – vairāk dārzeņiem, tas būs brīnišķīgs variants Tev un Tavai figūrai.


3. Ļoti svarīgi – neaizmirsti par dārzeņiem


Ja Tev negaršo svaigi dārzeņi, tad neaizmirsti ka ir dažādas citas iespējas, kā tos var pagatavot un uzņemt uzturā: izvārīt, sautēt, pagatavot salātos, uzcept uz grilā. Eksperimentē un Tavs organisms noteikti iemīlēs dārzeņus! Dzīvojot pēc pareiza uztura principiem, Tu jau pēc noteikta laika pamanīsi, ka Tavas garšas kārpiņas mainīsies, ēdiens garšos savādāk. Pēc noteikta laika dārzeņi iegaršosies un ļoti, Tu agrāk vai vēlāk pamanīsi, ka, lai pilnvērtīgi paēstu Tu bez tiem gluži vienkārši vairs nespēsi iztikt! Dārzeņu uzņemšana uzturā, īpaši svaigu un dažādu, ir ļoti
SVARĪGA! Dienā noteikti vajadzētu uzņemt līdz pat 500-800 gr. dārzeņu un augļu kopumā. Ja līdz šim dārzeņus un augļus neesi iekļāvis savā ēdienkartē vai arī tie bijuši ļoti limitētā daudzumā, sāc savu organism pie tiem pieradināt pakāpeniski, lai Tavs organisms pierod tos apstrādāt un sadalīt pareizi, pakāpeniski ar katru dienu palielinot to daudzumu un dažādību.

 

4. Pēc iespējas samazini gatavo maltīšu un pārstrādātas pārtikas daudzuma uzturā

Tavā ēdienkartē vajadzētu būt pēc iespējas mazāk iekļautiem pārstrādātiem pārtikas produktiem un gatavām maltītēm. Tas, protams, nenozīmē, pilnību izslēgšanu, bet to lietošanas samazināšana noteikti būtu vēlama. Ēdot svaigu, vitamīniem bagātu maltīti, Tu jutīsi sātu daudz vairāk, līdz ar laiku, sāksi novērtēt kāda ir atšķirība, kad ēd normālu maltīti un kā jūties pēc aplejamās zupiņas vai kādas burger maizītes. Ja runājam par pārstrādātiem pārtikas produktiem, tad tie sevī ietver dažādus gāzētus dzērienus, cīsiņus, pelmeņus, desas, uc. produktus. Centies pēc iespējas vairāk savā uzturā iekļaut vērtīgus produktus!

 

5. Neizslēdz no uztura iemīļotākos produktus


Dažreiz laicīgi apēsts mīļākais saldējums var Tevi paglābt no pilnīgas izēšanās! Nav vērts sevi mocīt un vienā dienā ņemt un atteikties no visa, kas Tev ļoti garšo. Atsakoties no mīļākā, bet aizliegtā produkta, ceļš uz sapņu figūru būs visai smags. Bet pie pareizi sabalansēta uztura noteikti drīkst atļaut sevi palutināt ar kādu no aizliegtajiem gardumiem, tas noteikti Tev netraucēs notievēt, atceries par balansu un mērenību, labāk 1 konfekte pie rīta kafijas tases, nekā 1 kg vakarā pirms gulēt iesanas.

 

Pamēģini šos ieteikumus ieviest savā ikdienā, dari to jau sākot ar šodienu, neatliec to uz rītdienu! Tu noteikti sajutīsi ka ar šādiem uztura principiem tievēt ir patīkamāk un izturēt ceļu, kas jānoiet tievējot – vieglāk. Šāda pieeja Tev ļaus aizmirst ar sarkanu zīmuli atzīmēt dienas kalendārā, kad Tava “super diēta” beidzot beigsies.