5 veidi kā padarīt tavu kafiju veselīgāku

5 veidi kā padarīt tavu kafiju veselīgāku

 

Ir daudzi pierādījumi un petījumi par to, ka kafijas dzeršana ir laba - no izziņas uz;abošanas līdz diabēta novēršanai un augstākiem sasniegumiem sportošanā. Lai nu kā, kopā ar visām īpašajiem kafijas latte veidiem, tā vienā brīdī var kļūt par mega lielu kaloriju bumbu. Ja tev ir iedvesma, savu ikdienas kafijas krūzi padarīt par veselīgu, pam,ēģini kādu no šiem 5 gudrajiem paņēmieniem:

 

  1. Pievieno pienu

Kamēr vien jūs neesat laktozes nepanesošs, pamēģiniet govs pienu, kurš salīdzinot ar visām citām alternatīvām, satur daudz vairāk olbaltumvielas un dažādus veselīgus minerālus, kas pārsniedz kalciju. “Lai gan kalcija bagātināti dzērieni, piemēram, mandeles, sojas vai citu riekstu veidu pieni, satur vairāk kalcija nekā tase parasta govs piena, jo tie ir bagātināti, viņiem tomēr trūkst govs piena kālija, fosfora un riboflavīna,” to ir teikusi Melissa Majumdara, Bostonas Uztura un uztura akadēmijas runas pārstāve.

 

  1. Pievieno garšu bez cukura

Tā vietā, lai ielādētu cukuru vai mākslīgos saldinātājus un sīrupus savā kafijas tasē, izmēģiniet kanēli vai nesaldinātu kakao. Kanēlis ir bagāts ar antioksidantiem un var pozitīvi ietekmēt cukura līmeni tavās asinīs, savukārt kakao var izraisīt sirds veselības uzlabošanos.

„Kanēlis ir lielisks veids, kā pievienot dabisku saldumu jebkuram ēdienam vai dzērienam, un tas var palīdzēt kādam samazināt cukura vai saldinātāju daudzumu kafijā,” saka Majumdar. “Nesaldinātu kakao pievienošana, tāpat kā kanēlis, pievieno dzērienam interesantu saldenu garšu bez faktiska salduma klāt esamības.”

 

  1. Pamēģini sēņu kafiju

Tiek uzskatīts, ka moderna tendence, ir sēņu kafija (izgatavota no kafijas pupiņām un žāvētām eksotiskām sēnēm), tā palīdz uzlabot koncentrācijas līmeni, cīnīties pret nogurumu un pastiprināt imūnsistēmu. Jo īpaši, sēņu šķirnes lauvas krēms, “satur sastāvdaļas, kas stimulē nervu augšanas faktorus, kas smadzenēm nepieciešamas svarīgu sensoro neironu attīstīšanai un uzturēšanai”, saka mikologs Tina Ellors, Phillips Mushroom Farms uzņēmuma tehniskais direktors no Pensilvānijas. „Ar šo sēņu šķirni ir bijuši izmēģinājumi ar cilvēkiem, tās ir sasniegumus funkcionālu atmiņas uzlabošanos un ikdienas uzdevumu izpildi cilvēkiem ar dažādiem kognitīvās darbības traucējumiem.”

 

  1. Dzer to karstu

Lai gan daudzi cilvēki mīl dzert kafiju aukstu vai remdenu, daži no zinātnieku veiktajiem pētījumiem rāda to, ka kafija, kura ir karstu, spēj saturēt daudz augstāku antioksidantu līmeni. “Karstai kafijai ir izmērāmi ieguvumi veselībai, tostarp, mazāks risks saslimt ar dažiem no vēža šūnu veidiem, tā arī diabēta un depresijas,” saka pētniece Niny Rao, PhD, ķīmijas katedras docente Filadelfijā.

 

  1. Apsver ideju pievienot MCT eļļu

Daži pētījumi ir atklājuši, ka vidējā ķēdes triglicerīdu (MCT) eļļa - produkts, kas tiek iegūts no kokosriekstu eļļas - var padarīt jūsu sāta sajūtu pilnīgāku, tādejādi liekot jums ēst mazāk. Citi pētījumi rāda, ka cilvēki, kas patērē uzturā MCT, var izmantot savus enerģijas resurus daudz ilgāk, pirms tie sasniedz izsmelšanās līmeni. Ja jūs kafijai pievienojat MCT eļļu, sāciet ar nelielu tās daudzumu, lai spētu redzēt, ko jūsu ķermenis var izturēt vai jūs to panesiet, jo daži cilvēki mēdz saskarites GI veida veselības problēmām, tādēļ ar to ir jābūt ļoti uzmanīgam un iespējams, jakonsultējās ar ārstu vai speciālistu.